Άλλα Σπορ

Γκραν Πρι Σ. Αραβίας: «Σεΐχης» στην Τζέντα ο Πιάστρι!

Κυριακή, 20 Απριλίου 2025 - 21:42

Ο Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Φερστάπεν στην εκκίνηση και κατέκτησε την κορυφή στην Τζέντα, σε έναν αγώνα που κρίθηκε από στρατηγικές και λεπτομέρειες.

Γκραν Πρι Σ. Αραβίας: «Σεΐχης» στην Τζέντα ο Πιάστρι!

Η μάχη κρίθηκε από την πρώτη στροφή, με τον Μαξ Φερστάπεν να βγαίνει εκτός πίστας στην προσπάθειά του να κρατήσει τη θέση του από τον Όσκαρ Πιάστρι και να δέχεται ποινή πέντε δευτερολέπτων. Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και σκαρφάλωσε στην κορυφή του πρωταθλήματος.

Με τον καιρό να μην παίζει κανέναν ρόλο αυτή τη φορά, οι ομάδες έπρεπε να στραφούν αποκλειστικά στη στρατηγική. Η McLaren επέλεξε να διαφοροποιηθεί, βάζοντας στον Λάντο Νόρις τη σκληρή γόμα από την αρχή, την ώρα που οι περισσότεροι επέλεγαν τη μέση. Η εκκίνηση είχε αρκετή ένταση, με τον Φερστάπεν να κόβει το σικέιν και να δέχεται την ποινή που αργότερα αποδείχτηκε καθοριστική.

Στην ουρά του grid, η επαφή ανάμεσα σε Γιούκι Τσουνόντα και Πιερ Γκασλί έφερε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε, οι πρώτες θέσεις παρέμειναν αμετάβλητες, με τον Νόρις να περνά μόνο τον Σάινθ και να ανεβαίνει στην 7η θέση, πίσω από τους Χάμιλτον και Αντονέλι.

Ο Φερστάπεν ήξερε πως, με την ποινή που κουβαλούσε, θα έχανε το προβάδισμα μόλις γινόταν το πρώτο pit stop. Παράλληλα, ο Νόρις δυσκολεύτηκε να περάσει τον Χάμιλτον, αλλά τελικά το κατάφερε και ανέβηκε 6ος. Από τον 15ο γύρο κι έπειτα, ο Φερστάπεν προσπάθησε να "χτίσει" διαφορά από τον Πιάστρι, κερδίζοντας περίπου 4 δέκατα στο γύρο. Ο Νόρις κυνήγησε τον Αντονέλι και μόλις έφτασε πίσω του, τον πέρασε γρήγορα και μπήκε στην 5η θέση.

Ο Χάμιλτον μπήκε στον 24ο γύρο, με τον Φερστάπεν πλέον να κυνηγάει διαφορά 3.7 δευτερολέπτων από τον Πιάστρι. Η Ferrari είχε εξαιρετική στρατηγική, με τον Σαρλ Λεκλέρ να καθυστερεί το pit stop του μέχρι τον 30ό γύρο, διατηρώντας σταθερό και γρήγορο ρυθμό. Με τα πιο φρέσκα σκληρά ελαστικά είχε πλέον στόχο τον Τζορτζ Ράσελ.

Η McLaren επέλεξε να καλέσει τον Πιάστρι στα pits στον 20ό γύρο, βάζοντάς του τη σκληρή γόμα. Ταυτόχρονα μπήκε και ο Αντονέλι. Η Red Bull επέλεξε να αφήσει τον Φερστάπεν στην πίστα, παρότι ήταν φανερό πως θα έχανε την πρωτοπορία. Ο Πιάστρι βγήκε δυναμικά, πέρασε τον Χάμιλτον και δεν έχασε χρόνο.

Ο Φερστάπεν μπήκε δύο γύρους αργότερα και βρέθηκε πίσω τόσο από τον Πιάστρι όσο και από τον Χάμιλτον (που δεν είχε κάνει ακόμη αλλαγή ελαστικών).

Ο Νόρις, που είχε ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα, έκανε το δικό του pit stop στον 35ο γύρο και με τη μέση σύνθεση πλέον είχε στόχο να φτάσει τους Λεκλέρ και Ράσελ. Τρεις γύρους αργότερα, ο Λεκλέρ πέρασε με σχετική άνεση τον Ράσελ και μπήκε για πρώτη φορά φέτος σε τροχιά βάθρου. Ο Νόρις πίεζε, αλλά είχε κι έναν πονοκέφαλο: διερευνάτο αν είχε παραβεί τους κανόνες στην έξοδο των pits.

Τελικά, δεν υπήρξε ποινή και ο Νόρις κατάφερε να περάσει τον Ράσελ στον 41ο γύρο και να βρεθεί 4ος, κυνηγώντας τον Λεκλέρ. Παρά τον ρυθμό του, όμως, δεν κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά των 3 δευτερολέπτων.

Ο Πιάστρι σφράγισε την τρίτη του φετινή νίκη και πέμπτη συνολικά στην καριέρα του, ανεβαίνοντας στην κορυφή του πρωταθλήματος.

Ο Φερστάπεν, που πλήρωσε το λάθος του στην πρώτη στροφή, περιορίστηκε στη 2η θέση. Ο Λεκλέρ πραγματοποίησε την καλύτερή του εμφάνιση φέτος, εξασφαλίζοντας το πρώτο βάθρο για τη Ferrari. Ο Νόρις, από τη 10η θέση της εκκίνησης, τερμάτισε τέταρτος.

Η Mercedes δεν είχε ιδιαίτερη δυναμική στον αγώνα, με τον Ράσελ 5ο, τον Αντονέλι 6ο και τον Χάμιλτον να ολοκληρώνει τον αγώνα 7ος. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σάινθ, Άλμπον και Χαντζάρ.

Παρακολουθείστε στο tostoixima.gr τα livescores, προγνωστικά και λεπτομέρειες για τα γεγονότα των αγώνων. Δείτε τις αναμετρήσεις της ημέρας και ενημερωθείτε για όλα τα αθλητικά νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο μέσα από την καθημερινή ροή αθλητικών ειδήσεων του tostoixima.gr