Formula 1 - 2025: Οι κόντρες, τα φαβορί και η Ferrari που απειλεί!

Από την Κυριακή κάθε πιλότος στο… μονοθέσιο του και κάθε μηχανικός στη θέση του! Η πρεμιέρα του νέου αγωνιστικού προγράμματος για τη Formula1 ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Τα πέντε κόκκινα φώτα της εκκίνησης αύριο μεθαύριο στο γκραν πρι Αυστραλίας, με την κλασική τοποθεσία στη μακρινή Μελβούρνη να επιστρέφει ως οικοδεσπότης της εκκίνησης του αγωνιστικού πρωταθλήματος. Τα βλέμματα όλων στραμμένα στα νέα «στέκια» νέων και παλιών οδηγών. Ο Χάμιλτον ευελπιστεί ότι φέτος θα αφήσει την σκόνη του, ποντάροντας στο αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Ferrari που του έχει τάξει λαγούς με πετραχήλια.
Σαφώς, το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος οδηγών, είναι ο Λάντο Νόρις, με το μονοθέσιο της περσινής πρωταθλήτριας κατασκευαστών, McLaren, που απέδειξε ότι δεν …χαρίζει κάστανα όταν χρειαστεί.
Δοκιμαστικά-φωτιά
Ήδη η McLaren άφησε τους πάντες με ανοιχτό το στόμα στις πρώτες δοκιμές του Μπαχρέιν με τη σαρωτική και άπιαστη McLaren MCL39, οπότε δικαιωματικά, ο Λάντο Νόρις έχει τον τίτλο του φαβορί για το φετινό πρωτάθλημα. Στην πράξη ο νεαρός – μόλις 25 ετών - Λάντο Νόρις έχει ήδη αρκετή εμπειρία, αφού φέτος θα τρέχει για έβδομη συνεχόμενη χρονιά με τη McLaren – μόνο που φέτος έχει την υπεροχή της πρωταθλήτριας και ότι το μονοθέσιο του δείχνει ετοιμοπόλεμο να κατακτήσει κάθε γκραν πρι. Ο ίδιος ο βρετανός ανέφερε ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή του, που νιώθει έτοιμος να κατακτήσει ένα πρωτάθλημα οδηγών γιατί μπορεί!
Σε κάθε περίπτωση η McLaren είναι πλέον έτοιμη να σαρώσει από το πρώτο γκραν πρι, όντας η ομάδα που δεν θα αφήσει ούτε έναν αγώνα ανεκμετάλλευτο. Σαφώς, η μεγάλη πίεση θα έρθει από τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Μάξ Φερστάπεν, που θα προσπαθήσει να πάρει το πέμπτο του κύπελλο, μιας και από το 2026 οι ανατροπές θα είναι μεγάλες, εξαιτίας, των μεγάλων αλλαγών στους κανονισμούς.
Πάντως, ο Φερστάπεν εμφανίστηκε νωχελικός σε συνέντευξη του, τονίζοντας ότι δεν περιμένει νίκες από τους πρώτους αγώνες. Η Red Bull αποδείχθηκε υποδεέστερη σε απόδοση στις δοκιμές του Μπαχρέιν, «κόβοντας» τα φτερά στην πάλαι ποτέ βασίλισσα των γκραν πρι.
We're in for a treat! ????
— Formula 1 (@F1) March 7, 2025
The ultimate guide to the 2025 season is now on our YouTube channel! ▶️#F1
Στους κατασκευαστές η κατάκτηση του πρωταθλήματος δείχνει εύκολη υπόθεση για τη McLaren, που έχει και την εμπειρία αλλά και τα …κότσια (τους οδηγούς) να της φέρουν έναν ακόμη τίτλο. Στα αουτσάιντερ για το κατασκευαστών είναι και η Ferrari, που έχει πλέον, μετά από πολλά χρόνια, ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και ένα πολύ ισορροπημένο και γρήγορο οδηγικό δίδυμο. Το δίδυμο του Μαρανέλο, Λεκλέρ – Χάμιλτον είναι αρκετά ταχύ οπότε οι νίκες προβλέπεται να είναι αρκετές για τη Ferrari.
Κοντός ψαλμός, λοιπόν για το νέο πρωτάθλημα των 24 γκραν πρι, των 20 πιλότων και των δέκα ομάδων που από του χρόνους θα γίνουν έντεκα με την είσοδο της Cadillac!
Η νέα χρονιά στη Formula1 δεν κρύβει πολλές εκπλήξεις σε επίπεδο αλλαγών στους κανονισμούς. Οι περισσότερες αναμένονται το 2026, όπου θα συντελεστούν εκτός από τις κοσμογονικές αλλαγές στους κανονισμούς και ριζικές τροποποιήσεις στα μονοθέσια και τους κινητήρες με σημαντικότερο στοιχείο ότι εισέρχονται τα βιοκαύσιμα. Τα μονοθέσια θα διαφέρουν σημαντικά από τα τωρινά, με μικρότερες διαστάσεις και πιο ελαφριά αμαξώματα, ώστε να προσφέρουν εντονότερες κόντρες μέσα στην πίστα! Φέτος, οι ομάδες έχουν ένα λόγο παραπάνω να είναι πιο προσεκτικές με τη συμπεριφορά των πιλότων αφού τους περιμένει ποινικός κώδικας... κακής συμπεριφοράς. Οπότε, επείγει ένα ταχύρρυθμο σαβουάρ βιβρ διότι όσοι μιλάνε άσχημα θα πηγαίνουν στο πειθαρχικό και τα πρόστιμα θα πέφτουν βροχή.
????????????#F1Testing #F1 pic.twitter.com/e2d5VKqpZv
— Formula 1 (@F1) March 1, 2025
23+1 γκραν πρι
???? LIGHTS OUT! F1 IS BACK! ????????????
— DFW F1 Breakfast Club (@DFWF1Club) March 13, 2025
The 2025 Formula 1 season kicks off with the Australian Grand Prix at Albert Park! Get ready for the first race of the year as the new grid battles it out under the lights.
???? AUSTRALIAN GP SCHEDULE (US Central Time - CST):
???? Thursday, March… pic.twitter.com/t6JJjy2juW
Δίαιτα και πολύ δροσιά
Ένα θέμα που πάντα έμπαινε στο στόχαστρο των κανονισμών ήταν το βάρος των μονοθεσίων. Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου χωρίς καύσιμα - αυξήθηκε από 798 σε 800 κιλά! Πάντως, οι πιλότοι παραμένουν υπεράνθρωποι παρόλο που πρέπει να προσέχουν τη δίαιτα τους. Σε κάθε αγώνα χάνουν τρία κιλά από τον ιδρώτα, δέχονται μεγάλες πιέσεις πλευρικής δύναμη g , όπως οι αστροναύτες και οι παλμοί τους χτυπάνε κόκκινο ( πάνω από 160 παλμούς για 120 λεπτά συνεχόμενα). Εξίσου σημαντικό, μετά τις λιποθυμίες που συνέβησαν πέρσι – αρκετοί ένιωσαν προλιποθυμικά κατά τη διάρκεια του αγώνα λόγω του καύσωνα – η εγκατάσταση κιτ ψύξης του πιλότου, ώστε να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα ακραίας ζέστης ιδίως στις πίστες όπου η άσφαλτος βγάζει φλόγες!
Ποινές αλά…ρόδα τσάντα και κοπάνα
Τέλος οι βρισιές! Οι πιλότοι της F1 καλούνται να γίνουν πιο προσεκτικοί στις ενδοεπικοινωνίες, που βγαίνουν στον αέρα και να προσέχουν την γλώσσα τους. Διότι, ο πρόεδρος της FIA, ο Μπεν Σουλαγέμ είναι αποφασισμένος να τους βάλει, εκτός από πιπέρι στο στόμα και ποινές που θα το φυσάνε και δεν θα κρυώνει. Αν υποπέσει στην αντίληψη της FIA ότι ένας πιλότος κάνει κακή χρήση γλώσσας και ντροπιαστικές χειρονομίες τον περιμένουν ανάλογα με το πόσο βαρύ είναι το παράπτωμα πρόστιμο από 40.000 ευρώ έως και 120.000 ευρώ. Και αν δεν συμμορφωθεί τότε θα αποβληθεί για ένα μήνα από τα γκραν πρι, όπως στα σχολεία!
Τα μπόνους να είναι καλά!
Μπορεί οι πιλότοι στην F1 να συγκαταλέγονται στους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο, όμως, η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν μείνει στάσιμοι στη μισθοδοσία τους. Με τους ίδιους μισθούς εδώ και πολλά χρόνια, οι 20 πιλότοι καλούνται πλέον να κάνουν πολλά παραπάνω, εντός και εκτός πίστας. Σε σχέση με πριν από μερικά χρόνια, τρέχουν σε περισσότερα γκραν πρι – φέτος 24 σε μια σεζόν! – να συμμετέχουν σε εμπορικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και να πετάνε από τη μια άκρη στην άλλη με το τζετ λαγκ να είναι μόνιμος σύντροφος τους. Ευτυχώς, οι περισσότεροι έχουν τους χορηγούς τους και τα παχυλά μπόνους, για να βγάζουν το... μήνα τους.
Σήμερα, ο πιο ακριβοπληρωμένος είναι ο Μαξ Φερστάπεν με 65 εκατομμύρια δολάρια, ενώ από φέτος έχει μισθολογικά έναν αντίπαλο, τον Λιούις Χάμιλτον, που θα βγάζει 60 εκατομμύρια δολάρια ετησίως από το λογιστήριο της Ferrari. Ο Όλιβερ Μπίρμαν , ο νεαρός πιλότος της HAAS με το ένα εκατομμύριο δολάρια είναι όντας ο χαμηλότερος μισθολογικά οδηγός στην F1.
Στις πιο σημαντικές αλλαγές ότι καταργείται ο έξτρα βαθμός για τον ταχύτερο γύρο του γκραν πρι, μετά από πέντε χρόνια. Εξίσου σημαντικό ότι οι ομάδες θα δίνουν διπλάσιο χρόνο στους νεαρούς οδηγούς τους μέσα στη σεζόν σε σχέση με πέρσι στις δοκιμές. Οι νέοι οδηγοί θα έχουν πλέον δύο υποχρεωτικές συμμετοχές σε FP1 (Παρασκευές) κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Παρακολουθείστε στο tostoixima.gr τα livescores, προγνωστικά και λεπτομέρειες για τα γεγονότα των αγώνων. Δείτε τις αναμετρήσεις της ημέρας και ενημερωθείτε για όλα τα αθλητικά νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο μέσα από την καθημερινή ροή αθλητικών ειδήσεων του tostoixima.gr